Recenzia: Digitálna pevnosť - Dan Brown

marca 24, 2017

AUTOR: Dan Brown
NÁZOV: Digitálna pevnosť (Digital Fortress)
VYDAVATEĽSTVO: Slovart (St. Martin Press)
ROK VYDANIA: 2005 (1998)
POČET STRÁN: 398
PREKLAD: Oto Havrila

V americkom Národnom bezpečnostnom úrade pôsobí v rámci boja proti organizovanému zločinu, mafii a terorizmu najvýkonnejší počítač na svete TRANSLTR. Jeho cieľom je dešifrovať elektronickú poštu sveta zločinu. S touto predstavou nastúpi do úradu aj jeden z najlepších japonských expertov Ensei Tankado. Časom však zistí, že TRANSLTR dešifruje aj elektronickú poštu celkom nevinných ľudí. Vymysli algoritmus, ktorým sa pokúsi nielen zneškodniť TRANSLTR, ale preniknúť aj do informačných trezorov Národného bezpečnostného úradu. Hrozí prezradenie všetkých tajných informácií týkajúcich sa americkej vlády, tajných služieb, vývoja najnovších zbraní a priemyselných technológií... Vedenie úradu na čele s veliteľom Strathmorom, hlavnou kryptologičkou Susan Fletcherovou a jej snúbencom Davidom Beckerom sa pustia zachraňovať informácie nedoziernej hodnoty.

Dan Brown je jeden z mojich najobľúbenejších autorov aj napriek menšiemu sklamaniu zo Strateného symbolu. Lenže Digitálna pevnosť ma znova presvedčila, že Dan Brown je majster thrillerov. Dej knihy sa mi veľmi páčil. Bolo to hlavne vďaka tomu, že sa dej tentokrát odohrával vo sfére počítačov a ešte aj tým, že v knihe sa tentokrát neobjavil Robert Langdon. Neznamená to, že Roberta nemám rád, ale v Stratenom symbole z neho autor spravil tak trochu hlupáka a to sa mi nepáčilo. Ale späť ku Digitálnej pevnosti. Samotný dej ma zaujal už od prvej strany a musím povedať, že sa mi táto kniha páčila rovnako ako Da Vinciho Kód. Veľmi pútavý príbeh, skvelé postavy, ktoré si obľúbite už od začiatku a skvelo prepletený dej. V niektorých momentoch autor tak popreplietal dej, že som nevedel, kto za tým všetkým stojí, a prečo to vôbec tak je. Hoci zo začiatku bolo cítiť, že kniha je autorova prvotina, ale na konci to už bol starý dobrý Dan Brown.
Ďalej sa mi páčilo to, že dej sa strieda medzi USA a Španielskom. Z Brownovho opisu bolo fakt cítiť Španielsko a ešte viac bolo cítiť podzemie Národného bezpečnostného úradu vďaka čomu som sa do deja mohol lepšie vcítiť.

Z postáv som si obľúbil Susan, Davida a Stranthmora. Susan a David sú pre túto knihu taká typická dvojka ako Robert Langdon a Sophie z Da Vinciho Kódu. Susan som si obľúbil vďaka tomu, že mi prišla veľmi milá, rozumná a svojská a Davida zasa preto, lebo bol schopný spraviť všetko, len aby sa odvďačil Stranthmorovi za to, že si zobral pod svoje ochranné krídla Susan. Čo sa týka Stranthmora, tak toho som si obľúbil, ale ku koncu knihy mi už prišiel strašne nesympatický. Okrem Stranthomora sa mi taktiež nepáčili postavy ako Greg Hale a Ensei Tankado. Do určitej miery mi už od začiatku knihy boli nesympatický a ani počas deja sa to nezmenilo.

Dan Brown mi touto knihou len znova potvrdil, že je jedným z najlepších autorov súčasnej doby a majstrom thrillerov. Skvelý a napínavý príbeh, postavy a celkom zaujímavý koniec. Autor má u mňa už len veľký rešpekt z toho, koľko veľa kníh musel naštudovať, aby mohol byť príbeh tak pútavý a reálny. Už sa neviem dočkať, kedy sa pustím do jeho ďalšej knihy Bod klamu. Na to, že to bol autorov debut len tlieskam a tlieskam. Knihu Digitálna pevnosť hodnotím 5/5. 

4 komentáre:

  1. Dan Brown je boží, Digitální pevnost jsem četla už před časem, ale stále si pamatuji, jak moc mě bavila. Obecně bych měla problém najít v jeho díle knihu, kterou bych nehodnotila kladně. Píše báječně. Jsem ráda, že i Tobě se kniha líbila :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. vďaka za komentár :) jeho knihy sú pre mňa obrovskou inšpiráciou pri písaní tej vlastnej, hoci píšem úplne iný žáner :)

      Odstrániť
  2. Čítala som ju v origniáli a táto kniha patrí dodnes medzi moje najobľúbenejšie. Dej je úžasný, pútavý od prvej stránky. Žiadne čakanie prvých 100 strán na to, kým sa dej knihy rozbehne. Veľmi dobrý je ešte od neho Da Vinciho kód.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. súhlasím....Da Vinciho Kód som od neho čítal a taktiež naň aj vyšla recenzia

      Odstrániť

Ďakujem za komentár. Na každý jeden komentár sa pokúsim odpovedať čo najskôr.

Používa službu Blogger.