Recenzia: Láska je láska - Daniela Slávik

júna 23, 2017

AUTOR: Daniela Slávik
NÁZOV: Láska je láska
VYDAVATEĽSTVO: MERIDIANO-press / Moderné romány
ROK VYDANIA: 2017
POČET STRÁN: 256

Dve ženy. Dva životy. Jedna LÁSKA.
KONTROVERZNÁ téma, ktorá by nemusela byť kontroverznou. Keby sme boli tolerantní. K ľudom, ktorí si svoju sexuálnu orientáciu nevybrali. K ľudom, ktorí sa takí narodili.
Nie vždy dokážeme naplniť očakávania blízkych. Obzvlášť vtedy, keď nás spoločnosť označí ako iných... Kto by mal za nami stáť v dobrom aj v zlom? Tí, ktorí nás vychovali, alebo úplne cudzí ľudia, s ktorými nás spojila práve odlišnosť? Anabela ja mladá žena, ktorá okrem prílišných nárokov zo strany svojej neznesiteľnej šéfky musí nepriamo čeliť predsudkom a nepochopeniu. Zdá sa však, že nie je jediná...
Keď spoznáva Lenu, postupne prichádza na to, aký obrovský vplyv má spoločnosť na jedinca a rodinné zázemie svoje hranice.
Je ale možné donekonečna zapierať svoje túžby, sny a potreby? Svoje vlastné ja?


Danielu Slávik už určite všetci poznáte z prvého dielu Pýtam sa, kde som ju tesne pred vydaním jej debutu vyspovedal. Danielku už len ako osobu som si veľmi, ale že veľmi obľúbil, no po prečítaní jej knihy som si ju obľúbil ešte viac. A to som si myslel, že sa to už viac nedá. Trocha ma trápi a štve to, že som si knihu prečítal až teraz. No hovorí sa, že nikdy nie je neskoro.
Čo ma už pri prvých stranách prekvapilo, bolo to, že kniha je písaná veľmi jednoducho a vtipne. Ja osobne som sa už veľmi dlho nestretol s takouto knihou. Taktiež som to spomínal aj na svojom instagrame, že hoci je dej úplne jednoduchý, o to viac je pútavý. Podľa mňa ide o knihu, ktorá je priam stvorená na letné čítanie.

Musím sa priznať, že ani neviem čo mám napísať o príbehu. Príbeh sa mi veľmi páčil a miestami som celé to dianie prežíval, ako keby som bol tou postavou ja. Taktiež sa mi páčilo aj to, že sa príbeh odohrávala na viacerých miestach, ako napríklad vo Florencii alebo v Osle. Z Danielinho opisu mi celá Florencia aj Oslo pripadali, ako keby sa tam reálne odohrával dej. Už len vďaka tomu by som chcel navštíviť tieto krajiny.
Čo sa týka postáv, tak v tejto knihe ich bolo neúrekom. V podstate som si v knihe obľúbil všetky postavy. Či už to bola Anabela, Lena, Penelopa aka ženská verzia Dona Juana alebo Andrej. No mne sa najviac páčila Zuzana. Zuzana je typický príklad slovenského,ženského Kim Čong-una, ktorá mala neustále zasadnuté na Anabele. Niekto by ju pre to možno nenávidel, no ja som ju pre to zbožňoval. No boli tam aj momenty, kedy sa mi Lena a aj Andrej zhnusili. Nechcem uvádzať konkrétny príklad, pretože by som spoileroval, a to ja nechcem.

Daniela Slávik svojou knihou ukázala možno viac, ako mala v pláne. Hoci bola kniha zameraná na problematiku akceptovania lásky dvoch žien, v skutočnosti zachytila kopec ďalších ľudských problémov. Kniha s jednoduchým príbehom, no silným posolstvom. Knihu Láska je láska hodnotím 5/5.




2 komentáre:

  1. Tiež by som si túto knihu rada prečítala.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vrelo odporúčam...čítanie som si fakt užil ☺ Vďaka za komentár ☺

      Odstrániť

Ďakujem za komentár. Na každý jeden komentár sa pokúsim odpovedať čo najskôr.

Používa službu Blogger.