Recenzia: Temná hmota - Blake Crouch

júla 07, 2017

AUTOR: Blake Crouch
NÁZOV: Temná hmota (Dark matter)
VYDAVATEĽSTVO: Zelený kocúr (Crown)
ROK VYDANIA: 2017 (2016)
POČET STRÁN: 360
PREKLAD: Peter Macsovsky

„Si spokojný so svojím životom?“ To sú posledné slová, ktoré Jason Dessen počuje predtým, ako ho omráči únosca… Predtým ako sa prebudí pripútaný k nosidlám, obklopený ľuďmi odetými do protichemických skafandrov… Predtým ako sa nejaký muž, ktorého v živote nestretol, usmeje a povie: „Fakt sa teším, že ťa znovu vidím, kamarát.“
Vo svete, v ktorom sa Jason zobudil, sa jeho život odvíja úplne inak ako v tom, v ktorom žil dovtedy. Jeho manželka nie je jeho manželkou. A ich syn sa nikdy nenarodil. A on nie je len taký hocijaký univerzitný profesor, ale oslavovaný génius, ktorý vytvoril prevratnú vec – niečo, čo hraničí s nemožným.
Ktorý svet je skutočný? A ak svet, ktorý si Jason uchováva v spomienkach, naozaj existuje, ako sa potom dostane späť k svojej milovanej rodine? Odpovede na tieto otázky dostane Jason až počas šokujúcej cesty, pričom bude musieť čeliť svojej najtemnejšej stránke a bojovať so zdanlivo nepremožiteľným, desivým protivníkom.


Určite už všetci viete, že milujem sci-fi. Sú to knihy, kde môžem aspoň na chvíľu veriť rôznym konšpiračným teóriám, ktoré sa v knihách nachádzajú, pričom ma nikto nebude považovať za blázna. Blake Crouch, ako autor, sa ku mne dostal minulý mesiac práve prostredníctvom knihy Temná hmota. Dovtedy som o ňom vôbec nepočul a po prečítaní tejto knihy ľutujem, že som sa k nemu nedostal už skôr. No vďaka vydavateľstvu Zelený kocúr som spoznal ďalšieho skvelého autora sci-fi. Podľa Wikipédie ide v poradí o jeho dvanástu knihu a ja osobne musím povedať, že lepšiu sci-fi som zatiaľ nečítal. 

Príbeh knihy nám začína v Chicagu a sleduje Jasona a jeho rodinu. Ak sa mám priznať, tak Londýn a Chicago sú dve mestá, ktoré by som aspoň raz chcel navštíviť. A vďaka tejto knihe sa mi to aspoň na zopár hodín denne podarilo navštíviť Chicago. No ale prečo navštíviť jedno obyčajné Chicago, keď v knihe môžem navštíviť jeho rôzne podoby v rôznych svetoch?
Príbeh bol tak ako väčšina sci-fi, ktoré som čítal, písaný jednoducho a neskutočne pútavo. Práve táto kniha mi ponúkla originálny príbeh, s ktorým som sa ešte v žiadnej sci-fi knihe nestretol. Taktiež sa mi páčilo aj to, že príbeh nebol veľmi vyhrotený a namiesto toho šiel takým plynulým tempom.

Z postáv sa mi v knihe páčil Jason, Charlie, Ryan a Daniela. Ide vlastne o všetky postavy, ktoré sa v tejto knihe nachádzali. No spomedzi všetkých týchto postáv som si najviac obľúbil práve Jasona. Najviac sa mi na ňom páčilo to, ako bol ochotný obetovať svoj život len preto, aby našiel a ochránil svoju rodinu. Ako ďalšiu postavu tu mám Amandu. Hoci nebola Amanda zo sveta, v ktorom žil Jason, no veľmi sa mi na nej páčilo to, ako sa rozhodla opustiť svoj svet aby mu pomohla nájsť ten jeho. Proste, prejavila sa ako jeho najlepšia kamarátka, aj keď sa poznali asi len deň.

Blake Crouch sa vďaka tejto knihe dostal do môjho rebríčka TOP 5 sci-fi autorov. Skvelý príbeh, postavy, spracovanie a neskutočne nádherná obálka. Dúfam, že sa mi ešte niekedy podarí dostať sa k jeho ďalším jedenástim knihám. Knihu Temná hmota hodnotím 5/5.

Za poskytnutie knihy ďakujem vydavateľstvu Zelený kocúr.

Knihu kupuj TU


2 komentáre:

  1. Uz som sa na nu v knihkupectve pozerala. Myslim, ze casom si ju budem chciet precitat.

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za komentár. Na každý jeden komentár sa pokúsim odpovedať čo najskôr.

Používa službu Blogger.