Recenzia: Tigrom sa nesníva - Jana Sarnová

augusta 30, 2017


AUTOR: Jana Sarnová
NÁZOV: Tigrom sa nesníva
VYDAVATEĽSTVO: Motýľ
ROK VYDANIA: 2017
POČET STRÁN: 264


Hlavnou postavou knihy je Sandra. Žije si na Slovensku, pričom pracuje u svojho strýka advokáta ako sekretárka. Dalo by sa povedať, že si žije celkom pekný život. No, nie je to tak. Sandra si za tých 30 rokov čo žije vytrpela veľmi veľa. 
Jedného dňa príde za Sandrou jej najlepšia kamarátka Zuzana, ktorá momentálne žije v Rakúsku u svojho frajera. No vzťah medzi Zuzou a jej frajerom sa pokazí a Sandra je jediná osoba, ktorá ho dokáže zachrániť. No dokonca ani ona sama nevie, akú katastrofu tým rozpúta.


Román Tigrom sa nesníva je debutovou knihou slovenskej spisovateľky Jany Sarnovej, ktorú vydalo vydavateľstvo Motýľ. V poslednej dobe sa toto vydavateľstvo dostalo do môjho rebríčka TOP 5 vydavateľstiev. Ja som sa už osobne niekoľkokrát vyjadroval vo svojich recenziách ku slovenským spisovateľom. V skratke, vždy som si myslel, že slovenskí spisovatelia nedokážu napísať tak dobré knihy ako tí zahraniční. No môj názor sa zmenil po prečítaní knihy Čierna schránka, ktorá bola jedným slovom úžasná. A tak to bolo aj v tomto prípade. Spočiatku som nevedel, či sa mi kniha bude páčiť, pretože šlo o román. A keď aspoň trocha sledujete môj blog, tak viete, že jediný román, ktorý som prečítal bol Láska je láska, ktorý sa mi veľmi páčil.

Už len samotný prológ mi naznačil, že kniha nebude len takým obyčajným románom. Už len samotný prológ obsahoval prvky thrilleru a mňa osobne to prekvapilo. Spočiatku som si myslel, že to bude nejaký presladený román, ktorý bude určený výhradne pre ženy, no tak trocha som sa mýlil. Hoci celý zvyšok knihy prevládal práve ten román, no ku koncu knihy sa tie prvky thrilleru vrátili. Mňa osobne to veľmi bavilo, pretože sa mi páči, keď autor kombinuje v diele viacero žánrov a nepoužíva len jeden. Ďalšia vec, ktorá sa mi na knihe páčila, bola tá, že kniha je inšpirovaná skutočným životom. Tieto knihy a taktiež aj filmy ma o to viac lákajú, pretože viem, že niečo podobné sa kedysi stalo, vďaka čomu mi pripadá kniha zaujímavejšia. 
Kniha je písaná "denníkovou" formou, aj keď tam nenájdete vety typu: "Milý denník..."  V podstate je tam len uvedený dátum a príbeh je už vyrozprávaný klasicky ako pri iných knihách. S takouto formou písania som sa stretol prvýkrát, pretože jedinú knižnú sériu, ktorá je tak písaná je Džínsový denník. A tú nemám v pláne čítať.

Príbeh knihy bol zaujímavý, pretože je vyrozprávaný skrz Sandru. Ženu, ktorá je niekoľko mesiacov slobodná, dvakrát potratila a jej najlepšia kamarátka býva v úplne inej krajine. Prežila si ťažké detstvo a jediné dve osoby, ktoré sú jej najbližšie, je jej strýko a bratranec Kubo. Možno práve vďaka týmto veciam som sa dokázal s hlavnou postavou stotožniť a aj si ju obľúbiť. Dokonca som ju mal rád aj vtedy, keď spravila najväčšie hovadiny. Proste táto postava na mňa pôsobila tak "reálne". 
Spomedzi postáv sa mi ešte páčili postavy ako Sandrina bff Zuzana, Kubo a Tomáš. 
No čo ma najviac dostalo bol koniec. Ani v živote by ma nenapadlo, že môže kniha takto skončiť.

Kniha Tigrom sa nesníva je kniha, ktorú by si mala prečítať každá jedna žena, chlap alebo kľudne aj pes. Je to tak úžasná kniha s tak napínavým dejom, že nemôžem uveriť, že som sa k nej dostal až teraz. Knihu hodnotím na 99%.

Za poskytnutie knihy ďakujem 

2 komentáre:

  1. Zajimávý a silný příběh.. nedokázala bych si předtavit 2x potratit a nemít u sebe blízkou kamarádku. Je super, že se ti kniha líbila :)

    All about Candys life

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. vďaka :) fakt, je to veľmi, priam až hrozná predstava...

      Odstrániť

Ďakujem za komentár. Na každý jeden komentár sa pokúsim odpovedať čo najskôr.

Používa službu Blogger.