Recenzia: Dorianova kliatba - Michaela Ella Hajduková

januára 21, 2018

AUTOR: Michaela Ella Hajduková
NÁZOV: Dorianova kliatba
VYDAVATEĽSTVO: Motýľ
ROK VYDANIA: 2017
POČET STRÁN: 245

Dorian Wayne je mladý muž, ktorý si užíva všetko, čo mu dokáže ponúknuť Londýn v 19. storočí. Do jeho života však vstúpi nádejná maliarka Violette Raynardová. Ich vzájomné city prehĺbi obraz, ktorý namaľuje. Ani jeden z nich však ešte netuší, ako veľmi ovplyvní táto osudná maľba ich životy a že v Dorianovom vnútri prebudí netvora, ktorý nepozná hranice. O mnoho desaťročí neskôr žije v Londýne Anabelle Evansová - žena poznačená tragédiou, ktorú však životné okolnosti nedokázali zlomiť. Pracovný telefonát od známeho muža rozhodí jej pokojný svet a dá mu smer, ktorý by ani vo sne nečakala.

Hoci sa pomaličky dostávam do tvorby slovenských spisovateľov, no stále sú pre mňa slovenskí spisovatelia jednou veľkou neznámou. Ich štýl písania, alebo to, ako dokážu poňať príbeh, ma ešte stále fascinuje. A tak tomu bolo aj teraz. Kniha Dorianova kliatba ponúka jedinečný príbeh, ktorý je inšpirovaný dielom Oscara Wilda - Portrét Doriana Graya. Spočiatku som nevedel, čo si mám o knihe myslieť a čo mám od nej aj očakávať. Nemal som od nej veľmi veľké očakávania, no kniha ma veľmi milo prekvapila.

Kniha sleduje dve dejové línie, súčasnosť a minulosť. Ja osobne milujem, keď sa dej knihy odohráva v dvoch dejových líniách. No realita je taká, že som doteraz prečítal len veľmi málo kníh, ktoré sú písané takýmto štýlom. A práve vďaka tomu som si čítanie o to viac užil.
Kniha je písaná veľmi jednoducho, pričom ani samotný dej nie je náročný. Dalo by sa o knihe povedať, že je akoby stvorená na oddychové čítanie, vďaka čomu som mohol pri jej čítaní na chvíľu takpovediac "vypnúť". Ku mne táto kniha prišla ako keby na zavolanie, pretože už som fakt potreboval nejakú knihu s jednoduchým príbehom, keďže už začínam byť presýtený zo žánrov ako detektívky a trilery, kde treba stále dávať pozor, aby mi z príbehu neuniklo niečo podstatné. Stránky sa čítali samé od seba, a netrvalo dlho, a za dve hodinky som bol skoro v polovici knihy. 

Hlavnou postavou knihy je Dorian Wayne. Dorian je úspešným majiteľom rodinného podniku, ktorý sa venuje predaju mužského oblečenia. Vo svete módy je považovaný za génia, no v súkromnom živote to ani zďaleka nemá tak ľahké. Žije sám, aj keď o ženy nemá núdzu. Dokonca jedna z jeho zamestnankýň chcela spojiť príjemné s užitočným a vyspať sa s ním, s cieľom získať povýšenie. No neprešlo jej to, pretože Dorian stále myslí len na jedinú osobu, ktorú mať nemôže, až kým nestretne osobu, ktorá je jeho predchádzajúcej láske veľmi podobná.
Doriana som si osobne obľúbil hneď od začiatku knihy. Pripadal mi ako veľmi sympatická postava a hoci spravil v knihe dosť somarín, no aj tak patrí medzi moje najobľúbenejšie postavy z knihy. Je to postava, ktorá hoci spravila chyby, no nedokážete sa na ňu hnevať (teda aspoň ja som nemohol). Ďalej sa mi páčili postavy ako Anabella, Megan a Lara, ktorá mi z celej knihy prišla najsympatickejšia. Podľa mňa autorka veľmi pekne vykreslila charaktery postáv a skvelo poprepájala vzťahy medzi nimi.

Hoci sa dosť veľa vecí v knihe dalo predvídať, no stále autorka dokázala šokovať. Takým príkladom sú aj posledné kapitoly knihy, kedy by ma v živote nenapadlo, že sa kniha skončí práve takto, keďže autorka naznačovala trocha iný koniec.
Ďalej sa mi páčila obálka knihy. Zbožňujem, keď obálka priamo súvisí s príbehom a nie je len taká hocaká. A práve táto obálka je až veľmi prepojená s príbehom.

Michaela Ella Hajduková napísala román s historickými prvkami, ktorý je veľmi jednoduchý a poteší každého čitateľa. Musím uznať, že po prečítaní tejto knihy som došiel k jednému záveru. A to takému, že vydavateľstvo Motýľ je studnicou kvalitných slovenských spisovateľov. Knihu Dorianova kliatba hodnotím 5/5.

Za poskytnutie knihy ďakujem

Žiadne komentáre:

Ďakujem za komentár. Na každý jeden komentár sa pokúsim odpovedať čo najskôr.

Používa službu Blogger.